فروش

فروش چیست؟

ما در زندگی روزمره خود روزانه از این لغت استفاده کرده و بارها این کلمه را تکرار می کنیم. در واقع فروش کلمه ی ناقصی می باشد که باید در کنار خرید از آن استفاده کرد.

خرید و فروش

خرید و فروش یک عملیات جا به جایی یا انتقال یا به زبان عامیانه داد و ستد می باشد که در این عملیات خریدار با پرداخت پول به فروشنده کالایی از فروشنده خریداری می کند و عملیات خرید و فروش را تکمیل می کند.

این کار نیز در زمان های دور انجام می شده با این تفاوت که در آن زمان به جای پرداخت پول، کالا به جای کالا داد و ستد می شده و مردم از این طریق مواد مورد نیاز خود را تامین می کردند. به این سیستم از خرید و فروش، داد و ستد کالا با کالا می گویند.

در حال حاضر اصطلاح فروش در شرکت های پخش و کارخانجات استفاده می شود و همه شرکت ها سعی در فروش بیشتر محصولات خود دارند اما در این بین این اصطلاح در قسمت بازاریابی و ویزیتوری نیز استفاده می شود که جایگاه این لغت در این قسمت از شرکت نمی باشد بلکه نوع فروشی که در این قسمت مورد استفاده است فروش رابطه ای یا affiliate marketing نام دارد.

فروش رابطه ای به این معنا می باشد که فرد فروشنده یا نماینده فروش یا به اصطلاح ویزیتور با انجام عملیات های فروشندگی و با استفاده از ترفند های لازم که در پست های قبل به آن اشاره کردیم با دریافت کمیسیون یا به زبان عامیانه پورسانت از شرکت، اجناس و کالاهای شرکت را به فروش می رساند.

انواع فروش کالا و خدمات

 ۱. فروش حضوری

این نوع فروش به صورت مستقیم و در حضور شخص خریدار انجام می شود و چون ارتباط به صورت مستقیم  بین خریدار و فروشنده انجام می شود تأثیر بهتر و بیشتری دارد.

.۲ فروش اینترنتی

با آمدن نسل جدید از گوشی های هوشمند و افزایش دانش مردم در استفاده از این نسل به تازگی فروش محصولات یا ارایه ی خدمات به صورت اینترنتی و آنلاین توسط گوشی های هوشمند یا کامپیوتر و لپ تاپ ها انجام می شود. این نوع فروش به خریدار اجازه می دهد تا با مقایسه قیمت ها و مقایسه کیفیت اجناس یا خدمات، انتخاب مورد نیاز و صحیحی داشته باشد.

 ۳. فروش بدون واسطه 

این نوع فروش با حذف واسطه ها یا به اصطلاح دلالان به خریدار این اجازه را می دهد که بتواند با قیمت مناسب و بدون واسطه خرید بهتر و ارزان تری داشته باشد در این نوع فروش، فروشنده محصول را با قیمت واقعی به مشتری ارائه می دهد.

 ۴. فروش عمده فروشی

این نوع فروش فروشنده به صورت عمده اجناس و  کالاهای خود را به فروش می رساد. عمده فروشی از تکنیک های خاصی برخوردار می باشد که در مورد آن در آینده مطالبی ارائه خواهیم داد.

از انواع مدل های فروش می توان به ۱۰ ها مورد اشاره کرد که هر کدام بسته به نوع محصول یا خدمات متفاوت می باشد.

ما در این مطلب به فروش محصولات و کالاهای سوپرمارکتی و فروشگاهی اشاره کردیم.

سایت دی ویزیت یکی از این سایت ها می باشد که  فروش اینترنتی و بدون واسطه را به صورت عمده و خرده در اختیار شما مشتریان عزیز قرار می دهد و سعی در رضایت شما مشتریان عزیز دارد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *