ویزیتور

ویزیتور کیست و ویزیتوری چیست؟

ویزیتور واژه ای است که به تازگی در جامعه به عنوان یک فروشنده یا نماینده فروش محصولات یک شرکت به فروشگاه ها و سوپرمارکت ها است.ویزیتور باید فردی با مهارت و با تخصص باشد تا بتواند محصولات را به فروش برساند.

او در واقع یکی از اعضای تیم فروش یک شرکت می باشد که هدف از استخدام آن، رسیدن به هدف مشخص تیم فروش یک شرکت می باشد که با ترفند ها و راهکارهایی که آموخته است شرکت را به این هدف مشخص برساند.

اگر فروشنده دانش ویزیتوری را به خوبی آموخته باشد شخص فروشنده می تواند هر فردی را تحت تاثیر سخنان خود و به زبان خود ویزیتورها (مخ مشتری) را بزند. او باید از هر لحاظ در مرتبه ی ممتاز باشد چون یک ویزیتور نشانه شأن و شخصیت گروه بازاریابی شرکت می باشد که با مشتری در ارتباط است اگر فروشنده با مشتری خود رفتاری مناسب و پسندیده داشته باشد مطمئنا هم به خود سود و منفعت رسانده و هم به شرکتی که در آن مشغول به کار است و همچنین برعکس اگر او رفتاری ناخوشایند و ناپسند با مشتری خود داشته باشد، به طبع مشتری از ویزیتور آزرده خواهد شد و باعث عدم خرید محصول از او و شرکت خواهد شد که این عمل هم برای او و هم برای شرکت باعث زیان می باشد.

یک نماینده فروش برای فروش بهتر نیاز به سه رکن اصلی دارد:

  ۱. اطلاعات تمام محصولات را کامل و دقیق به خاطر داشته باشد.

  ۲. در ارائه محصولات تمرکز داشته باشد و حرفه ای و صحیح کار خود را انجام دهد.

  ۳. علاقه مند بودن به فروش محصولات یکی دیگر از رکن های اصلی ویزیتور حرفه ای با فروش خوب می باشد.

خصوصیاتی که یک ویزیتور حرفه ای دارد:

   ۱. اخلاق و ادب

یک ویزیتور حرفه ای باید به مشتری خود احترام و ارزش قائل باشد و با اخلاق خوب و پسندیده به مشتری خود بها بدهد. ترفندی که ویزیتور برای زمان مشتری خود استفاده می کند باید دقیق باشد چون مشتری وقت زیادی برای صحبت کردن با او را ندارد، فروشنده باید در زمان مناسب و با ادب و اخلاق مناسب ویزیت خود را انجام دهد.

   ۲. اشتیاق به فروش

وقتی فروشنده اشتیاق و انرژی کافی برای فروش را داشته باشد مطمئنا فروش آن بالا بوده چون این اشتیاق از طرف او به مشتری انتقال داده شده و مشتری به وجد آمده و شروع به خرید می کند. اگر فروشنده بی اشتیاق و بی انرژی فروش محصول را شروع کند مشتری از بی اشتیاقی او از محصولش دلسرد شده و خریدی صورت نمی گیرد.

 

 ۳. زرنگ بودن

یک ویزیتور حرفه ای باید در لحظه تصمیم گرفته و استراتژی فروش خود را با توجه به جواب مثبت و منفی مشتری، زبان بدن مشتری مشتری و نگاه به اجناس موجود فروشگاه  و ارزیابی آن ها استراتژی فروش خود را تغییر داده از فرصت های ایجاد شده استفاده نماید.

  ۴. صبر و تحمل

بیشتر مواقع ویزیتور با جواب منفی مشتری روبرو می شود که این یک امر طبیعی در فروش محصول می باشد. اگر او با یک جواب نه شنیدن از مشتری به طور کل از آن فروشگاه روی برگرداند، بازنده بازی بوده و سود آن مشتری را از دست می دهد. یک فروشنده حرفه ای موفق باید با صبر و تحمل در برابر جواب های منفی مشتری های خود ایستادگی کرده و با تلاش بیشتر و استفاده از استراتژی های دیگر برنده ی بازی بوده و مشتری را بدست بیاورد.

  ۵. وجدان کاری

وقتی خریدار از روی اعتماد سفارش محصول را به ویزیتور می سپارد نباید از این فرصت سو استفاده کرد چون اعتماد مشتری از شما سلب شده و در تورهای بعدی ویزیت از شما هیچ محصولی را خرید نمی کند و این یعنی از دست دادن مشتری که برای هیچ فروشنده و شرکتی خوشایند نیست.

  ۶. انسانیت

همیشه فروش مسئله اصلی نیست. بعضی اوقات ویزتور می تواند با کار های انسان دوستانه خود تاثیر مثبت در ذهن مشتری ایجاد کند. برای مثال: احوال پرسی از او غیر  از زمان فروش یا کمک کردن به او در امور فروشگاه و کارهایی که در ذهن خریدار اثر مثبت دارد.

اگر بخاهیم به طور کلی ویزیتوری را تعریف کنیم باید گفت:

شخصی که از طرف یک شرکت به عنوان نماینده فروش محصولات به فروشگاه ها و سوپرمارکت ها مراجعه می کند تا عملیات تبلیغ، سفارش و فروش محصول را با قوانین و قواعد فروش انجام می دهد، ویزیتور نام دارد و کل این فرآیند را ویزیتوری می نامند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *